Begin de Paasdagen goed met een feestelijk Paasontbijt!

Komend weekend is het Paasweekend.
Met Pasen zijn er verschillende tradities in Nederland. Paaseieren zoeken, eieren schilderen, gezellig samen zijn met familie. Daarnaast staat het Paasontbijt in het middelpunt van de belangstelling! Begin het Paasweekend daarom goed met een feestelijk Paasontbijt.

Veel Nederlanders slaan het dagelijkse ontbijt nog wel eens over, ontbijten met Pasen is daarom helemaal zo gek nog niet. Neem er eens echt uitgebreid de tijd  voor.

Gezellig met z’n allen aan tafel, gekookte eieren, verse broodjes, croissantjes en lekker verse jus d’orange. Een mooi gedekte tafel maakt het helemaal af, goed servies mag dan ook niet ontbreken!

Speciaal voor het Paasontbijt hebben wij een leuk Paas- serviessetje samengesteld voor twee personen. De set bestaat uit twee mokken, twee borden, eierdopjes, citruspers en een zout/peperstrooier.

Wat is je favoriete Paasontbijt? Laat het ons weten in een reactie op de blog. Vandaag tijdens #fonqyfriday geven wij deze leuke Paas- serviesset weg, hiermee maak je het Paasontbijt helemaal compleet!

Om 16.00 uur maken we de winnaar bekend, hou dus goed in de gaten of je gewonnen hebt. Zo kan de set vandaag nog worden verstuurd en heb je het op tijd in huis!

Geschreven door: fonQ is het verrassende en inspirerende warenhuis met ruim 60.000 mooie producten op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Of je nu op zoek bent naar de finishing touch voor jouw interieur, een handig keukenhulpje of een unieke gadget als cadeautje voor jezelf: vind jouw mooi bij fonQ! Het webwarenhuis is uitgeroepen tot beste webwinkel in de categorie 'Wonen & Tuin' tijdens de Thuiswinkel Awards 2016. Ook tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2016-2017 is fonQ verkozen tot beste webshop in wonen.

29 Reacties

  • Te beginnen met een kopje rooibosthee met honing, terwijl de zelfgemaakte ham/kaascroissants en de chocolademuffins in de oven liggen. Ik tik terwijl rustig een hardgekookt eitje in, lekker hoor.
    Ah de oven is klaar, ik schenk mijn zelfgemaakte smoothi in en ik kan het heerlijk ontbijt voortzetten. Smakelijk eten!

    06 Apr 2012 08:52
  • Anja zegt:

    Ons paasontbijt bestaat traditioneel uit, verse jus d’orange, croissantjes, vers gebakken broodjes met gerookte zalm en kruidenkaas en natuurlijk vers gekookte eitjes. Ik heb al jaren een haan & kip ontbijtservies voor 4 personen en dat gebruikten we dan altijd. Nu in korte tijd onze 2 dochters uit huis zijn gegaan is het tijd voor nieuwe tradities, zo’n fijn servies voor 2 personen zou een prachtig begin zijn van een nieuwe traditie. Maar die broodjes gerookte zalm en de eitjes blijven natuurlijk, het is tenslotte Pasen!

    06 Apr 2012 08:52
  • Een ontbijtje gemaakt door mijn dochtertje Mara (bijna 4) geeft nog wel wat extra kruimels maar komt uit een goed hartje en dat vindt ik het belangrijkste aan een paasontbijt:

    Liefde!

    06 Apr 2012 08:54
  • Yvonne zegt:

    Lekkere verse broodjes met glaasje jus d’orange tuurlijk dan de tafel leuk dekken met kleine cupjes jam en mini hagelslag,kaas en luxe vleeswaren. Onze dochter kijkt er altijd naar uit en het eitje mag natuurlijk ook niet ontbreken.

    06 Apr 2012 08:56
  • Patrick zegt:

    Mijn favoriete Paasontbijt…tja, ik eet eigenlijk alles wat mijn vrouw met liefde heeft klaargemaakt. O wacht in het weekend verzorg ik de ontbijtjes.
    Ik hou van uitgebreide buffetten op tafel en met pasen komen er 14 man ontbijten hier in de kleine keuken met roerei, croissantjes, jam, zalmsalade, vers wit/bruinbrood, allerlei verse sapjes, liters koffie/thee, gekookte eitjes, vleeswaren en diverse kaassoorten. Dus een mooie set voor 2 komt zeker perfect uit! 2e paasdag alleen met mijn vrouw.

    06 Apr 2012 08:58
  • Marit zegt:

    In principe alles als het maar door een ander gemaakt is en ik het lekker in bed kan opeten Maar croisantjes,thee een eitje en jus d”orange vind ik heerlijk

    06 Apr 2012 09:00
  • Alison zegt:

    Ons paasontbijt: eggs benedict en mimosa

    06 Apr 2012 09:03
  • Wauw wat een leuk setje! Mijn paasontbijt zal ik dit jaar op mijn werk moeten nuttigen, want ik mag gewoon koffie inschenken voor de oudjes in het bejaardentehuis! Helemaal niet erg want met zulke dagen is het altijd extra gezellig.
    Mijn ideale paasontbijt zou ik heel graag met mijn ouders, vriend, zusje en ooms en tantes opeten! Het leukste zou zijn om buiten te zitten, maar ik denk dat dat dit jaar een beetje koud is.
    Lekkere karaf versgeperste jus, verse broodjes van de duitse bakker hier over de grens (echt een verwennerij!), gekookte eieren mogen natuurlijk niet ontbreken. Verder veel lekker beleg als speciale kazen, selfmade jam en heerlijk verse muntthee uit eigen tuin met honing. En op de tafel chocolade-eitjes en paashaasjes om het af te maken. Laat maar komen dat paasontbijt!

    06 Apr 2012 09:04
  • Joke zegt:

    Hier doen het traditioneel met warme broodjes, verse jus, zachte eitjes én matzes met roomboter en suiker..daar verheug ik me dan al dagen op!!

    06 Apr 2012 09:07
  • R. Drok zegt:

    Paasontbij is bij ons een extra luxe ontbijt. Zo’n ontbijt waar je net een beetje meer je best voor doet, omdat het gezin in het Paasweekend kompleet is. Dan zet je bloemen op tafel, haal je je mooiste linnengoed uit de kast en geef je net meer aandacht aan de aankleding. Omdat het Pasen is. Gepocheerde eieren, scrambled egg’s, gebakken eieren met de sunny side up, omelet: het is nu allemaal meer en feestelijker. Gerookte zalm, roomkaas, bacon, maar ook lichte kaassouffle’s in mini-cocottes. En een schaal versgesneden fruitsalade. Een pot vers gezette, dampende koffie en een volle theepot staan op de warmhoudplaatjes. De morgenzon weerkaatst in het glimmende bestek. Boven klinken vrolijke geluiden van het gezin die hebben gedoucht en staan om te kleden. Dir is voor mij het ultieme Paasontbijt. Aan tafel!

    06 Apr 2012 09:07
  • Simone zegt:

    Ons favoriete paasontbijt, wordt voor ons het eerste paasontbijt met z’n tweetjes samen. Hoe die altijd is? Dat kan ik nog niet verklappen, want de eerste is in gedachte. Zondag is er een mooi gedekte tafel, met de vrolijke voorjaarsbloemetjes, lekkere verse broodjes, stol, verse eieren van de scharrelkipjes (die net weer eieren zijn gaan leggen en waar mijn vriend heel trots op is!), gerookte zalm, lekkere kaas, brief en naartuurlijk ook een matzer. Met daarbij Ju orange en thee. Normaal altijd snel een broodje eten en dan verder met de dagelijkse dingen die moeten gebeuren, met Pasen: rust.. en laten weten dat je gelukkig met elkaar bent! Een lang paasontbijt..
    Omdat we nog niet zo lang samenwonen en nog niet alles compleet is, missen we nog eierdopjes voor onze eerste verse eitjes!

    Een fijn pasen!

    06 Apr 2012 09:15
  • Mijn favoriete paasontbijt; maakt mij niet veel uit zolang iedereen er maar is en hopelijk gezond is. Dat vind ik het belangrijkst. Maar ik vind lekkere Broodjes, verse jus, aardbeien en heerlijke thee ook heerlijk en niet te vergeten de eieren.

    06 Apr 2012 09:16
  • Jose zegt:

    Bij pasen horen eieren, dus hier eten we lekkere Krentebrood met roomboter en gekookt eitje als ontbijt.. Mmmm lekker!!! Fijne paasdagen Fonq!

    06 Apr 2012 09:21
  • Mijn favoriete paas ontbijt begint met het openmaken van de tent …..en de verse geur van het bos.
    Ja kamperen en het eten in de buitenlucht is met pasen het begin van het buiten seizoen voor ons.

    Niets lekkerder dan een vers eitje op brood (en helemaal luxe als het op een croissantje is) en zingende vogels op de voor en achtergrond.
    Nu wel hopen op droog weer ….zodat het kamp vuur niet uit gaat.

    06 Apr 2012 09:29
  • Wilma zegt:

    Zolang als we maar met zijn allen zijn vind ik alles goed wat er op tafel staat . Maar goed we zitten met zijn 10-en rond de tafel en de kids die op zichzelf wonen nemen lekkere dingen mee en we hebben zelf onze traditionele (lees standaard) dingen ingeslagen .Dus jus d’orange , croissantjes mogen sowieso niet ontbreken , zelfgebakken paasstol van mijn schoonvader ,eieren , lekkere kaas en ham . Kleine cupjes jam enz. En het wordt eerlijk gezegd meer een brunch dan ontbijt want voordat iedereen zit en de tafel klaar is 😉

    06 Apr 2012 11:13
  • Wij eten bij een mooi gezellige gedekte tafel verse broodjes met lekkere vleeswaren en kaas. Een eitje en een vers sapje erbij. Ook al zijn mijn dochters nu al 14 en 19 jaar ze kunnen het met Pasen niet laten om op de eieren te tekenen :)Dus met mooi versierde eieren.

    06 Apr 2012 11:22
  • lysanne zegt:

    Mijn favoriete Paasontbijt is lekker samen met mijn ouders, vriend en zusje aan tafel te zitten met allemaal lekkere broodjes etc.

    06 Apr 2012 12:48
  • Als paasontbijtje wil ik dolgraag een warm chocoladebroodje! Het water loopt me al langs m’n mondhoeken als ik er aan denk. Verder lust ik deze paasdagen wel een wit eitje dat voor deze gelegenheid door mijn dochtertje van 3 is beschilderd!!

    06 Apr 2012 13:04
  • Het paasontbijt is in Oostenrijk niet compleet zonder lekkere, sappige ham en een zogenaamde Reinling. Dat is een brood, gebakken in een traditionele vorm, de Rein of Rain. Het brooddeeg wordt uitgerold en belegd met rozijnen en bruine suiker, soms ook een paar gehakte walnoten en vervolgens opgerold. Dan in de Rein gedrapeerd en gebakken, nahet bakken heet bestreken met gesmolten boter. Echt iets bijzonders. Een eitje ontbreekt uiteraard ook niet, dat kan in verschillende gedaantes op tafel verschijnen. Gekookt, gevuld, omelet, enz.

    06 Apr 2012 13:19
  • Monica zegt:

    Ik geniet heel erg van lekker vers gebakken broodjes uit de oven met natuurlijk een croissant. Dan een ruime keuze aan belegsoorten, vers sap (dus niet uit een pak), koffie en gezelschap. Zonder gezelschap is er geen sprake van een lekker menu

    06 Apr 2012 13:48
  • Ehm, elk ontbijt op heel servies… er zijn weer wat borden gesneuveld hier… 😉
    Maar een heerlijke bagel met roomkaas en zalm, eitje er bij, en een kopje cappuchino, heerlijk.

    06 Apr 2012 14:04
  • het paasontbijt vieren wij met de buren. traditioneel met een eeuwig houdbare paasstol, koudgeworden slappe stukjes bacon, halfzachtgekookte eieren en meelbalkaiserbrotchen van de plaatselijke buurtsuper.. maar altijd met de fijnste mensen die ik ken!!! Vrolijk pasen!

    06 Apr 2012 14:34
  • Mijn favoriete paasontbijt is gezellig samen met het hele gezin aan tafel, gezellig. Op tafel staan in ieder geval Matzes met bruine suiker, roomboter en slagroom, gekookte eieren en natuurlijk paashaasjes

    06 Apr 2012 14:59
  • Meike zegt:

    Wat een leuke reacties allemaal, jullie gaan zeker genieten van een heerlijk Paasonbijt! De winnaar is… Joke! Gefeliciteerd! Wil je je gegevens mailen aan socialmedia@fonq.nl, dan sturen we het pakketje op! Als je dat nog voor 17.00 uur vanmiddag doet, heb je het morgen in huis.

    Geniet allemaal van de paasdagen en we beloven er komt nog een mooie actie aan dit weekend!

    06 Apr 2012 16:04
  • Lysanne zegt:

    helaas 🙁 alleen er zijn 2 joke’s welke van de twee is het geworden 😛 ?

    06 Apr 2012 16:09
  • Marit zegt:

    Gefeliciteerd Joke!

    06 Apr 2012 16:18
  • Meike zegt:

    Ja, dat is een beetje verwarrend inderdaad, omdat het zo’n schitterende dag is hebben beide Joke’s gewonnen!

    06 Apr 2012 16:33
  • Dat is super!!!!! Hartstikke bedankt, ons paasweekend kan niet meer stuk. Jullie ook allemaal een fijn paasweekend 🙂