Grappig: AdWords tekstregel met verplichte tekst

Voor iedereen die een lening aanbiedt is het sinds april 2009 verplicht om de tekst ‘Let op! Geld lenen kost geld’ mee te nemen in de reclamecampagne. Dit geldt voor tv, radio en internetreclame. Het leuke is dat dit dus ook geldt voor de AdWords advertenties. Het resultaat als je op ‘lenen’ zoekt:

Lenen in AdWords

Best lullig dus voor de adverteerders omdat ze nu 1 regel voor een USP kwijt zijn; zeker gezien het feit dat een advertentie met zoekwoord  ‘lenen’ al gauw zo’n 15 euro per klik(!)  kost (volgens de AdWords Keyword Tool).

Geschreven door:

3 Reacties

  • Jeremiah zegt:

    Best een harde maatregel, dan wordt het inderdaad nog moeilijker om jezelf te onderscheiden. En de concurrentie/klikprijzen zijn al moordend…

    23 Sep 2009 08:54
  • Jasper zegt:

    Hoe komt het eigenlijk dat die klikprijzen zo de pan uit rijzen?

    12 Jul 2017 13:12
  • Bankr zegt:

    Dit heeft te maken met de hoge concurrentie en waarde van financiële producten op lange termijn. Zodra iemand een lening afsluit, betaalt deze persoon hier gedurende een langere tijd rente over wat ten goede komt voor de lening verstrekker. Deze commitment en zekerheid voor de aanbieder fungeert als een soort abonnement is voor banken zeer waardevol, vandaar de hoge waardes in kosten per aangeklikte advertentie.

    12 Jul 2017 13:20

Plaats uw reactie