Zappos.com delivers Happiness

In economisch lastige tijden is het behouden van goede moed onder je werknemers van essentieel belang. Zappos.com heeft een manier gevonden om het moraal van haar personeel “sky high” te houden.

Op het hoofdkantoor van deze schoenen en kleding E-retailer is “lol hebben” een prioriteit. Rariteiten worden aangemoedigd en het komt vrijwel dagelijks voor dat er spontaan optochten ontstaan. Zappos ‘CEO, de 35-jarige, Tony Hsieh is van mening dat een kantoor omgeving waar mensen kunnen genieten essentieel is voor zakelijk succes.



“Gelukkige werknemers in een prettige werksfeer zorgen voor een betere service naar klanten toe, en dat is waar het allemaal om draait. Ook hebben meerdere studies uitgewezen dat gelukkige werknemers productievere werknemers zijn”, aldus Hsieh.

De “keep them happy” benadering van Zappos.com lijkt te werken. Het inmiddels 10-jaar oude bedrijf heeft meer dan 1300 werknemers in dienst en de omzet van vorig jaars was 1 miljard dollar. Verder stond Zappos op nummer 15 in de lijst “100 Best Companies to Work For” van Fortune Magazine.

Toch maar eens over nadenken om bij fonq.nl ook een “bald & blue day” te houden.

Geschreven door: CEO fonq.nl

Plaats uw reactie