FonQ bouwt aan merk met tv-campagne

Utrecht, 19 mei 2014 – Webwarenhuis fonQ.nl gaat door middel van een landelijke tv-campagne werken aan haar naamsbekendheid. De commercial – vanaf maandag 19 mei op televisie – is in samenwerking met reclamebureau Leukwerkt tot stand gekomen. In de tv-commercial staat de campagneslogan ‘Mooi gevonden op fonQ.nl’ centraal.

Merkpositionering als volgende stap
Het succesvolle webwarenhuis, dat vorig jaar een omzetstijging van 37 procent behaalde en onderdeel is van de RFS Holding, heeft haar pijlen gericht op het vergroten van de naamsbekendheid. De tv-campagne wordt ingezet om zowel nieuwe klanten kennis te laten maken met het merk fonQ als het bevorderen van merkvoorkeur bij bestaande klanten. “Een televisiecampagne is voor ons een logische vervolgstap. De tijd is rijp om het merk fonQ verder uit te bouwen en bekend te maken onder een groot publiek. Televisie is – ook voor een online speler – het beste medium om dit doel te bereiken. Dit zal zowel voor ons als de producten en merken die wij vertegenwoordigen zijn vruchten afwerpen”, aldus Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ.

Emotional commerce als startpunt
In de tv-campagne speelt de gedachte achter emotional commerce een centrale rol. De focus van het merk ligt op beleving. Inspirerende productselecties lopen daarom als een rode draad door de gehele campagne. Kerssemakers licht verder toe: “fonQ staat voor kleurrijke en bijzondere producten die het leven net een beetje leuker maken. Daarmee onderscheiden wij ons en aan Leukwerkt hebben wij de opdracht gegeven juist dat te vertalen naar een passende campagne”.

Mooi gevonden op fonq.nl
Samen met Leukwerkt, bedenkers van succesvolle tv-campagnes als ‘Happen naar Peijnenburg’, ‘PLUS geeft meer’ en ‘Mmm… van Mora’ is een selectie gemaakt van ruim honderd producten die in de verschillende commercials aan bod komen. Dit zijn mooie en originele producten, die voor een consument niet altijd even makkelijk te vinden zijn. Dit sluit aan op de campagneslogan ‘Mooi gevonden op fonQ.nl’, die in alle commercials centraal staat. “Door in de commercials gebruik te maken van verschillende type stemmen, zoals een Amsterdams en Frans accent, is een onderscheidende campagne tot stand gekomen die de focus legt op het woord ‘mooi’ in combinatie met fonQ.nl”, aldus Bart Kuiper, CEO van Leukwerkt.

De commercial is – in verschillende lengtes – vanaf 19 mei 2014 te zien op de zenders van RTL, SBS en Branddeli. Meer informatie over de tv-campagne en de verschillende commercials vind je hier.
.

Geschreven door: fonQ is het verrassende en inspirerende warenhuis met ruim 60.000 mooie producten op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Of je nu op zoek bent naar de finishing touch voor jouw interieur, een handig keukenhulpje of een unieke gadget als cadeautje voor jezelf: vind jouw mooi bij fonQ! Het webwarenhuis is uitgeroepen tot beste webwinkel in de categorie 'Wonen & Tuin' tijdens de Thuiswinkel Awards 2016. Ook tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2016-2017 en 2017-2018 is fonQ verkozen tot beste webshop in wonen.

3 Reacties

  • […] 700.000 pakketjes werd in 2014 ruim 40 procent meer pakketjes verstuurd dan het jaar ervoor. De landelijke tv-campagne ‘Mooi gevonden op fonQ.nl’ lijkt een belangrijke factor te zijn voor de behaalde omzetgroei. Met de opvallende tv-reclames […]

    08 Apr 2015 09:59
  • […] Serviceverbetering en bouwen aan merk Afgelopen jaar heeft fonQ.nl op verschillende punten haar service verbeterd. Naast 24/7 bezetting in het magazijn en een klantenservice die de zeven dagen per week bereikbaar is, heeft de webwinkel deze zomer zondagbezorging doorgevoerd. Hierdoor biedt fonQ.nl de mogelijkheid elke dag van de week voor twaalf uur ‘s nachts een bestelling te plaatsen en deze de volgende dag in huis te hebben. Naast serviceverbetering richtte het webwarenhuis  zich op het vergroten van de naamsbekendheid van fonQ en het bevorderen van merkvoorkeur door middel van een landelijke tv-campagne. […]

    15 Sep 2015 15:57
  • […] de visie van fonQ naar buiten. Mooie producten van kwalitatieve A-merken staan hier, net als in de tv-campagne van fonQ, […]

    16 Sep 2015 15:15

Plaats uw reactie