fonQ bouwt aan merk met tv-campagne

Webwarenhuis fonQ gaat door middel van een landelijke tv-campagne werken aan haar naamsbekendheid. De commercial – vanaf maandag 19 mei op televisie – is in samenwerking met reclamebureau Leukwerkt tot stand gekomen. In de tv-commercial staat de campagneslogan ‘Mooi gevonden op fonQ.nl’ centraal.

Merkpositionering als volgende stap
Het succesvolle webwarenhuis, dat vorig jaar een omzetstijging van 37 procent behaalde en onderdeel is van de RFS Holding, heeft haar pijlen gericht op het vergroten van de naamsbekendheid. De tv-campagne wordt ingezet om zowel nieuwe klanten kennis te laten maken met het merk fonQ als het bevorderen van merkvoorkeur bij bestaande klanten. “Een televisiecampagne is voor ons een logische vervolgstap. De tijd is rijp om het merk fonQ verder uit te bouwen en bekend te maken onder een groot publiek. Televisie is – ook voor een online speler – het beste medium om dit doel te bereiken. Dit zal zowel voor ons als de producten en merken die wij vertegenwoordigen zijn vruchten afwerpen”, aldus Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ.

Emotional commerce als startpunt
In de tv-campagne speelt de gedachte achter emotional commerce een centrale rol. De focus van het merk ligt op beleving. Inspirerende productselecties lopen daarom als een rode draad door de gehele campagne. Kerssemakers licht verder toe: “fonQ staat voor kleurrijke en bijzondere producten die het leven net een beetje leuker maken. Daarmee onderscheiden wij ons en aan Leukwerkt hebben wij de opdracht gegeven juist dat te vertalen naar een passende campagne”.

Mooi gevonden op fonQ.nl
Samen met Leukwerkt, bedenkers van succesvolle tv-campagnes als ‘Happen naar Peijnenburg’, ‘PLUS geeft meer’ en ‘Mmm… van Mora’ is een selectie gemaakt van ruim honderd producten die in de verschillende commercials aan bod komen. Dit zijn mooie en originele producten, die voor een consument niet altijd even makkelijk te vinden zijn. Dit sluit aan op de campagneslogan ‘Mooi gevonden op fonQ.nl’, die in alle commercials centraal staat. “Door in de commercials gebruik te maken van verschillende type stemmen, zoals een Amsterdams en Frans accent, is een onderscheidende campagne tot stand gekomen die de focus legt op het woord ‘mooi’ in combinatie met fonQ.nl”, aldus Bart Kuiper, CEO van Leukwerkt.

De commercial is – in verschillende lengtes – vanaf 19 mei 2014 te zien op de zenders van RTL, SBS en Branddeli.
.