fonQ legt focus op Belgische markt

Utrecht, 14 november 2017 – Webwarenhuis fonQ investeert in het veroveren van een grotere marktpositie in de Belgische markt. Lokale focus en sterke merkpositionering zijn hierbij leidend. Net als in Nederland zal fonQ.be zich richten op de domeinen wonen, koken en lifestyle. Wegens de aanhoudende groei in Nederland en de verwachte groei in België is er een nieuw hoofdkantoor met warehouse in ontwikkeling. 

Emotional commerce
De groei van de Belgische webshop – die eind 2011 werd gelanceerd – is het komende jaar een belangrijk speerpunt voor fonQ. “Belgen kopen meer en meer online; dit is hét moment om ook in België onze marktpositie in de domeinen wonen, koken en lifestyle te vergroten. Voor fonQ.be staat eveneens onze emotional commerce strategie centraal, waarbij we focussen op de mooie merken en investeren in een inspirerend platform. Ook voor de Belgische markt is dit ons onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie. We vinden het belangrijk om het merk fonQ in Vlaanderen meteen scherp neer te zetten”, licht Joost Wels, CEO van fonQ, toe.

Lokale focus
Het stimuleren van de groei van fonQ.be omvat een gefaseerde aanpak. De eerste fase bestaat voornamelijk uit de overgang naar een nieuw technisch platform, het verkennen van de Belgische markt en het uitrollen van een lokaal team. Het webwarenhuis kiest voor een local-for-local strategie en heeft daarom vorige week een lokale vestiging in de omgeving van Antwerpen geopend. Het logistieke proces blijft plaatsvinden vanuit het Nederlandse hoofdkantoor in Utrecht.

“Vertrouwen is voor de Belgische consument erg belangrijk. We willen hierop graag maximaal inspelen door middel van een lokale vestiging met een Vlaamse klantenservice. Daarnaast verwachten we op deze manier de Belgische klant snel beter te leren kennen en effectief in te haken op merk- en productvoorkeuren,” aldus Wels. Voor de uitbreiding van het Belgische team staan op dit moment diverse vacatures open, zoals een online campagne marketeer en klantenservice medewerker.

Nieuw pand in Nederland
Wegens de aanhoudende groei in Nederland en de verwachte groei in België zal fonQ eind 2018 een nieuw pand betrekken van ruim 22.000 vierkante meter. Het pand is speciaal voor fonQ in ontwikkeling en zal net als het huidige hoofdkantoor deel uit maken van het bedrijventerrein Lage Weide in Utrecht. Het pand komt naast het distributiecentrum van Hema te liggen, het laatste stuk beschikbare grond op Lage Weide. Naar verwachting wordt eind 2018 eerst het warehouse in gebruik genomen en zal in 2019 het kantoor de nieuwe locatie betrekken.

Geschreven door: fonQ is het verrassende en inspirerende warenhuis met ruim 60.000 mooie producten op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Of je nu op zoek bent naar de finishing touch voor jouw interieur, een handig keukenhulpje of een unieke gadget als cadeautje voor jezelf: vind jouw mooi bij fonQ! Het webwarenhuis is uitgeroepen tot beste webwinkel in de categorie 'Wonen & Tuin' tijdens de Thuiswinkel Awards 2016. Ook tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2016-2017 en 2017-2018 is fonQ verkozen tot beste webshop in wonen.

2 Reacties

  • Arnold zegt:

    Benieuwd hoe dit in de praktijk uit zal pakken, toch een markt ansich waar bijv. een Coolblue al goed vertegenwoordigd is..

    14 Nov 2017 22:05
  • Nils zegt:

    België lijkt qua e-commerce toch een beetje achter te lopen op Nederland. Je ziet steeds vaker dat grote Nederlandse formules naar België uitbreiden. Het brengt wel uitdagen met zich mee, maar ik neem aan dat fonQ zich daar goed op voorbereidt.

    17 Nov 2017 15:42

Plaats uw reactie