Webwarenhuis fonQ heeft Jeremiah Albinus (32) per direct aangesteld als CMO. De eindverantwoordelijkheid van marketing lag hiervoor bij directielid Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ.
Albinus die acht jaar werkzaam is bij fonQ, waarvan zes jaar in de rol van Online Marketing manager, over zijn aanstelling: “Voor fonQ zien we volop kansen, maar we staan als retailmerk ook voor enorme uitdagingen. Omnichannel rukt op, gevestigde retailers grijpen diep in hun marketingportemonnee en het woord ‘beleving’ raakt een uitgehold begrip in de industrie. Ik heb er het volste vertrouwen in dat wij hierin onderscheidend blijven, omdat ik sterk geloof in ons merk. Wat veel klanten en partners van fonQ al weten: er zit een bepaalde magie in onze formule en organisatie. Het is mijn plan om dit meer centraal te stellen in onze processen en het de aandacht te geven die het verdient.”
Kerssemakers licht het volgende toe over de aanstelling van Albinus: “fonQ mag zich rekenen tot de top zes pure players in retail Nederland en een van de e-commercebedrijven van het eerste uur. Pionieren met vallen en opstaan is altijd onze kracht geweest. Om als retailmerk futureproof te zijn, moet het bouwen van een merk beter geborgd worden binnen het directieteam. Wegens zijn ervaring in het digitale landschap, zijn analytische benadering van marketing en zijn trackrecord binnen fonQ zijn wij ervan overtuigd dat Jeremiah ons hierin kan versterken.”
Naast de marketingdirecteur bestaat de directie van fonQ uit: Joost Wels (CCO), Jan-Noud Hutten (COO) en Patrick Kerssemakers (CEO).