Tijdens de categorie-uitreiking van de ABN AMRO Webshop Awards 2017-2018 is fonQ voor het tweede jaar op rij verkozen tot beste webshop in wonen. Twee jaar geleden won de webwinkel – die zich focust op de domeinen wonen, koken en lifestyle – de award in de categorie warenhuis.
Uitgebreid, gecureerd woonassortiment
De afgelopen jaren heeft fonQ het woonassortiment flink uitgebreid met zowel grote meubels als kleine woonaccessoires. Dit werpt nu al enige tijd zijn vruchten af, maar desondanks zal het warenhuis de komende jaren blijven investeren in het het toevoegen van mooie merken en producten.
“Wij zijn erg trots dat onze jarenlange focus op een breed en diep assortiment wordt gewaardeerd door de consument die op de trend zit. We geloven dat iedereen bij fonQ zijn of haar mooi kan vinden. Het assortiment cureren we zo dat fonQ voor veel verschillende stijlen een uitgebreid, maar toch met zorg geselecteerd aanbod biedt. Het assortiment vervolgens op inspirerende wijze aan de consument presenteren, maakt ons onderscheidend”, licht Joost Wels, CEO van fonQ, toe.
Inspireren in een fysieke omgeving
Op dit moment is het warenhuis druk bezig met het uitrollen van de plannen voor de eerste fysieke fonQ winkel. De winkel zal in 2018 haar deuren openen. “Het openen van een fysieke winkel is ook voor ons woonsegment een mooie volgende stap. Hoewel we online door middel van onze emotional commerce-strategie al scherpe focus hebben op het bieden van inspiratie, willen we dit in de winkel nog verder tot uiting brengen. Het woonsegment leent zich goed voor het bieden van inspiratie. Uiteraard zullen de domeinen koken en lifestyle ook goed vertegenwoordigd zijn”, aldus Wels.