Webwarenhuis fonQ heeft gisteren designwebwinkel Direct Design overgenomen. Het brede assortiment aan producten voor in en om het huis wordt daarmee uitgebreid met tientallen hoogwaardige designmerken en meer dan 15.000 artikelen. Met deze overname versterkt het webwarenhuis, dat in 2013 een omzetstijging van 37 procent behaalde, haar positie als online retailer in de woonbranche.
Direct Design, dat in 2004 is opgericht en daarmee één van de eerste online designwinkels is, heeft in fonQ een sterke partner gevonden voor verdere uitbreiding. “Voor de groei van Direct Design zochten wij een partner met de nodige kennis en het bereik om onze designmeubelen voor een groot publiek bereikbaar te maken. fonQ biedt met haar uitgebreide e-commercekennis en relevante doelgroep uitstekende mogelijkheden voor de verkoop van designmeubelen”, aldus Leon de Haas, één van de oprichters van Direct Design.
Uitbreiding designassortiment
fonQ beschikte al over een aantal hoogwaardige designmerken, zoals Kartell, Artemide, Normann Copenhagen en Hay. Met de overname van Direct Design worden daar onder andere de merken Pastoe, Driade, Knoll, Thonet en Label aan toegevoegd. “De overname van Direct Design is een strategische zet. Door het toevoegen van meer designmerken aan ons huidige assortiment kunnen wij nu ook de consument bedienen die op zoek is naar een breed aanbod exclusieve en kwalitatieve designmeubelen. Daarbij is het assortiment van Direct Design in lijn met onze passie voor mooie en bijzondere producten”, licht Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ, toe.
Ook van de expertise die Direct Design de afgelopen jaren heeft opgebouwd, maakt fonQ gebruik. De oprichters van Direct Design worden verantwoordelijk voor de nieuwe designafdeling binnen fonQ. “Webwinkels die zich richten op een niche met veel productkennis zijn bijzonder waardevol, maar missen vaak slagkracht om te groeien. Ik sluit niet uit dat dit de laatste overname is op dit vlak”, voegt Kerssemakers toe.