Utrecht, 21 juli 2021 – Medio februari is fonQ in samenwerking met Hullabalook gestart met het testen van een styling tool. Met de tool kunnen consumenten digitaal kamers inrichten met het assortiment van fonQ. Met een omzet die 76% hoger is per styling tool gebruiker, is de pilot geslaagd en breidt fonQ de styling tool verder uit.
Primeur in de Home & Living markt
fonQ is de eerste Nederlandse speler op de online Home & Living markt die een styling tool aanbiedt waarmee consumenten digitaal hun huis kunnen inrichten. “Doordat de consument de huiskamer volledig naar eigen situatie kan inrichten en eindeloos kan combineren met kleuren, meubels en accessoires, zien we dat de drempel om online meubels te shoppen lager is geworden”, aldus Jeroen van Leenen, manager CX bij fonQ. Cijfers ondersteunen deze verlaagde drempels. De styling tool gebruikers converteren 22% beter als niet-styling tool gebruikers, zijn 97% langer op de website en er is een stijging in de gemiddelde orderwaarde van 44% te zien bij de styling tool gebruikers.
Uitbreiding mogelijkheden
Nu de styling tool na de pilot van drie maanden succesvol is gebleken, worden meer kamers, producten en mogelijkheden aan de styling tool toegevoegd. Zo kunnen consumenten nu naast hun huiskamer, ook de slaapkamer, eetkamer, kinderkamer of werkkamer inrichten met 38% van het fonQ aanbod. Met de komst van de styling tool biedt fonQ niet alleen meer inspiratie aan oriënterende klanten, maar is het ook makkelijker om cross-category te shoppen.
Baanbrekende stickers technologie
Met behulp van de ‘stickers technologie’ van Hullabalook is de styling tool tot stand gekomen. Deze technologie converteert de producten naar geschaalde 2D-stickers. Hierdoor kunnen consumenten makkelijk zien hoe een combinatie van producten, zoals een bank met kussens, in hun huiskamer staat. En daarmee blijft fonQ werken aan het wegnemen van inrichtonzekerheden om de online klantreis zo leuk mogelijk te maken.