Naast afgelopen jaar de Thuiswinkel Award ‘beste webshop wonen en tuin’ in ontvangst te hebben genomen, is webwarenhuis fonQ afgelopen donderdag ook tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2016-2017 verkozen tot beste webshop in de categorie wonen. Vorig jaar kwam het warenhuis hier als winnaar uit de bus in de categorie warenhuis.
In de afgelopen jaren heeft fonQ haar woonassortiment flink uitgebreid. Zo verkoopt de webshop nu ook grote meubelen, zoals banken en bedden. Daarnaast ligt steeds meer focus op het toevoegen van woonaccessoires. “Wij geloven dat je bij fonQ aan het juiste adres bent voor de finishing touch van je interieur. Met een aantal nieuwe items, zoals nieuwe eetkamerstoelen, een mooi vloerkleed en bijpassende woonaccessoires, kun je echt het verschil maken. Aan deze propositie werken we hard en daarom zijn we erg blij dat de consument fonQ steeds beter weet te vinden op het gebied van wonen. Deze waardering is – naast dat we ons ook sterk focussen op de domeinen koken en lifestyle – daarom erg belangrijk”, licht Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ, toe.
Nieuwe tv-campagne
Het winnen van de twee awards laat zien dat het merk fonQ steeds sterker wordt. Sinds de landelijke tv-campagne, die in het voorjaar van 2014 van start ging, zijn er belangrijke merkfundamenten gelegd. Ook is de naamsbekendheid van fonQ in Nederland met ruim 40 procent gestegen. Om meer lading te geven aan het merk fonQ en de domeinen wonen, koken en lifestyle verder te claimen, wordt binnenkort vervolg gegeven aan de landelijk campagne. Het webwarenhuis zal begin oktober opnieuw op tv te zien zijn met nieuwe commercials.