Lancering campagne: Geef je huis wat fonQ

Misschien zie je door de bomen het bos niet meer. Misschien heb je absoluut geen gevoel voor styling. Of wellicht twijfel je of je wel genoeg opties overweegt. Wat de reden ook is: het inrichten van je huis brengt vaak onzekerheid met zich mee. In een nieuwe campagne, ontwikkeld door Alfred, rekent fonQ hier voorgoed mee af. Het merk gaat consumenten helpen die ‘wel wat fonQ kunnen gebruiken’.

Succesformule fonQ kraakt inricht-onzekerheid
Met de unieke combinatie van een groot aanbod, veel keuzehulp én inspiratie wil fonQ een einde maken aan inricht-onzekerheid. Hiermee vervult het merk een adviesrol die kenmerkend is voor een specialist, maar biedt het tegelijk de ruime keuze van een grote speler.

‘fonQ wil zich manifesteren als dé specialist in Home & Living. Dat gaat verder dan alleen een groot aanbod. We volgen en etaleren trends, lichten populaire producten uit en geven tips voor woonstijlen. Ook bieden we uitgebreide productinformatie en handige online tools. Dit alles zorgt ervoor dat je op fonQ.nl snel het juiste product voor je huis vindt. En dat gemakkelijk thuis vanaf de bank’, licht Jeremiah Albinus, CMO van fonQ, toe.

Samenwerking Alfred
Na een bureau-oriëntatie koos fonQ ervoor zijn ‘above the line’-activiteiten onder te brengen bij Alfred. ‘fonQ heeft veel te vertellen. De kunst is om dat simpel en opvallend te doen. Alfred heeft ons daarin strategisch geholpen en creatief verrast’, licht Albinus toe. Eddy Salfischberger, Managing Director bij Alfred: ‘Na Allsecur en Simpel voegen we met fonQ weer een echte online retailer aan onze klantenlijst toe. De scope van het werk, van radio en tv tot social en display, sluit perfect aan op de transformatie die ons bureau doormaakt’.

Focus op ‘huis’
In de nieuwe fonQ campagne staat het woord ‘huis’ centraal. ‘Nog lang niet iedereen in Nederland weet dat fonQ een specialistenrol in Home & Living vervult. Met de boodschap ‘Geef je huis wat fonQ’ brengen we daar verandering in’, aldus Albinus.

De webwinkel koos als voice-over voor comedian Henry van Loon, die deze boodschap – zowel op tv als op radio – aan het Nederlandse publiek mag overbrengen.

Hoe kwam de ‘Geef je huis wat fonQ’ campagne tot stand? Jeremiah Albinus, CMO van fonQ, neemt je mee achter de schermen en deelt de gedachte achter ‘Geef je huis wat fonQ’.