Als CEO van een e-commerce bedrijf is het belangrijk om aan de fundamenten te blijven werken. Dit is nodig om snelle groei aan te kunnen, maar ook om de dynamiek van het online retail bij te benen. Afgelopen jaar lag mijn focus dan ook op belangrijke pijlers voor de toekomst: de bouw van het retailmerk, de samenstelling van het managementteam en een aandeelhouder met aandacht voor het bedrijf. Het werken aan deze fundamenten had nog een extra reden, want ik wist al langer dat het tijd werd om na vijftien jaar ondernemerschap het stokje over te dragen. Een beslissing die ik met dubbele gevoelens en pijn in mijn hart maakte, maar in mijn hart weet ik ook dat het tijd is voor wat nieuws, wat anders.
Het is een jongensdroom geweest waarin ik zelf de hoofdrol heb gespeeld en nu leeft de droom voort in de mensen van fonQ die het stokje zullen overnemen. Ik zal met veel enthousiasme vanaf de zijlijn toekijken en telkens als ik een pakket van fonQ bestel of een marketinguiting tegenkom, zal het een trotse glimlach op mijn gezicht toveren.
Joost Wels, Directeur E-commerce, zal de rol van CEO van mij overnemen. Hij zal samen met de overige MT-leden Jan-Noud Hutten, Jeremiah Albinus en Arnoud Rijpstra, de huidige collega’s, de ervaring van Ad Scheepbouwer en de magie van het merk, fonQ nog veel verder gaan brengen.
Ik kijk met heel veel plezier terug op de afgelopen vijftien jaar. Alle collega’s die ik voorbij heb zien komen en heb zien ontwikkelen, vaak zelfs van de rol van stagiaire naar junior of senior medewerker. Ontwikkel jezelf en ontwikkel met fonQ mee, want fonQ kan door jullie inzet nog veel mooier en groter worden.
Bedankt voor een fantastisch avontuur!
Patrick