Afgelopen week heeft Patrick Kerssemakers bekendgemaakt zijn rol van CEO over te dragen. Na vijftien jaar ondernemerschap heeft hij besloten om meer tijd vrij te maken voor zijn gezin en zijn blik op nieuwe activiteiten te richten.
In samenspraak met de aandeelhouder en zijn managementteam is het stokje overgedragen aan mede-directielid Joost Wels, die voorheen eindverantwoordelijk was voor onder andere inkoop en assortiment. Zijn passie voor mooie producten en zijn ruime ervaring in management en e-commerce maken hem tot een logische opvolger. Joost startte in 2006 met de verschillende webshops van fonQ met het idee om mooie merkproducten te verkopen die hij en zijn team graag zelf in huis zouden willen hebben. In 2009 fuseerde zijn bedrijf met dat van Patrick en gingen zij vervolgens samen verder onder de merknaam fonQ.
De strategie van fonQ blijft verder ongewijzigd: de organisatie richt zich op het uitbouwen van de domeinen, wonen, koken en lifestyle op een platform waar verschillende doelgroepen hun mooi kunnen vinden. De combinatie van premium-, A- en opkomende merken maken van fonQ een unieke retailformule binnen de groeiende e-commerce markt.
De nieuwe samenstelling van het managementteam is als volgt: Joost Wels (Algemeen en Category Management), Jan-Noud Hutten (Operatie), Jeremiah Albinus (Marketing) en Arnoud Rijpstra (Finance).