fonQ wint Webshop Award categorie Warenhuis

Webwarenhuis fonQ – compleet in wonen, koken en lifestyle – is tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2015-2016 verkozen tot beste warenhuis. Afgelopen maanden hebben ruim 296.000 consumenten meer dan 400 (web)winkels beoordeeld over 30 verschillende categorieën. Met het winnen van de categorie Warenhuis liet fonQ de overige genomineerden Bol.com, HEMA, IKEA en Wehkamp achter zich.

Serviceverbetering en bouwen aan merk
Afgelopen jaar heeft fonQ op verschillende punten haar service verbeterd. Naast 24/7 bezetting in het magazijn en een klantenservice die de zeven dagen per week bereikbaar is, heeft de webwinkel deze zomer zondagbezorging doorgevoerd. Hierdoor biedt fonQ de mogelijkheid elke dag van de week voor twaalf uur ’s nachts een bestelling te plaatsen en deze de volgende dag in huis te hebben. Naast serviceverbetering richtte het webwarenhuis  zich op het vergroten van de naamsbekendheid van fonQ en het bevorderen van merkvoorkeur door middel van een landelijke tv-campagne.

“Het winnen van de Webshop Awards is voor ons een bevestiging dat wij de juiste weg zijn ingeslagen. Het verbeteren van onze service, het versterken van het merk fonQ en de emotional commerce-strategie waarbij inspiratie de boventoon voert, zorgen ervoor dat consumenten ons steeds beter weten te vinden en het bestelgemak ervaren”, licht Patrick Kerssemakers, CEO van fonQ, toe. Ook het komende jaar blijft de focus op zowel het verbeteren service als inspireren. Aandachtspunten daarbij zijn het verder vergroten van de gebruiksvriendelijkheid van de website, het verrijken van het platform met inspirationele content en meer samenwerken met influencers.